Select Menu

Partnereink és Támogatóink


tanfolyamok

oktatók

jogosítvány

gyakori kérdések

fotók

hírek

Videók

» » Simonné Varga Mária - Iskola Igazgató és Kresz Előadó
«
Következő
Újabb bejegyzés
»
Előző
Régebbi bejegyzés

Simonné Varga Mária - Iskola Igazgató és KRESZ Előadó















Titulus: Iskolavezető, KRESZ előadó, Gyakorlati oktató,
               Után képzési foglalkozásvezető

Telefon: +36/20-29-25-260
Szakosodás: "A-B-AM-C-D-BE-CE-DE" kategória elmélet, gyakorlat
Jármű: Opel Astra

Amire büszkékvagyunk


Az Automobil szakoktatója nyert a 2015 szakoktatói versenyen


A KRESZ előadó Simonné Marika






Simonné Varga Mária KRESZ-oktatóval beszélgetek



Pár napja már, hogy felhívott a fiatalember, aki nemrég kapta meg vezetői engedélyét. Azt mondta: látja a kiváló oktatókat, ott sorakoznak a Tanulóvezető honlap Főoldalán, el is olvasta mind a hozzátartozó szöveget, hogy miért is kapták megérdemelt Elismerő Okleveleiket. Majd hozzátette: az ő nagy szomorúsága, hogy nincs ott közöttük, Simonné Marika néni, aki Debrecenben az Automobil 2003 Bt. oktatója. Aki tanította őt, aki úgy tanítja a KRESZ-t, hogy az észbontó!
Az mit jelent pontosan – kérdezem?
- Nem is tudom. Talán, hogy végtelenül lelkiismeretes, mindenkivel egyénileg is foglalkozik. Nemcsak az unalmas szabályokat tanítja, a saját élményeit, tapasztalatait is mondja. Engem például nemcsak a tesztvizsgára készített fel sikeresen, még most, az életben is eszembe jutnak tanácsai. Higgye el nekem, én utólag is nagyon hálás vagyok neki. Marika néninek a kisujjában van a KRESZ!
Szerkesztő úr! Én azért hívtam fel Önt, ha ráér, beszéljen az oktatómmal...




Simonné Varga Mária, debreceni KRESZ-oktatóval beszélgetek.

- Az ATI-nál kezdtem 1987-ben, dolgoztam az Autóklubnál, a DKV-nál troli -és villamosvezetőket oktattam, a Megyei Felügyeleten képzésfelügyelő voltam, majd visszataláltam az Automobil 2003 Bt autósiskolához.

Hogy is van az a KRESZ tanítás?

- A recept, hogy kiscsoportokkal, 4-6 fővel dolgozom, mindenkit a keresztnevén szólítok, beszélgetünk a közlekedésről, a KRESZ-ről. Kerülöm a szakszavakat, a jogi kifejezéseket, rengeteg példával magyarázok. Talán ezért is, tanulóim bátran mernek kérdezni, de elmondják a saját példáikat is. Nem a vizsgakérdéseket tanítom, a KRESZ alkalmazását. Rájöttem, ha kivetítőn adom le az anyagot, akkor csak nézik, de ha magam is rajzolok, leírom a táblára a fontosabb információkat, akkor ők is jegyzetelnek! Több füzetet tele írnak. Jegyzeteik olyan jók, hogy többször átadják más tanulóknak is, akik másik iskolába járnak.

És az eredmény? 

- Az öröm és a sikerélmény, hogy szeretnek a fiatalok  a KRESZ óráimra járni.


Én most inkább a vizsgaeredményességre gondoltam!


-
 Ja, a KRESZ számítógépes vizsgák eredménye? Az most elég jól mutat az NKH honlapján is: Automobil-2003 Bt -  B elmélet, VSM 100 % .

Ez sem mindennapi eredmény, igazán büszke lehet rá.

- Szerintem fel lehet szabadítani a tanulóvezetők félénkségét. Akkor motiváltak, ügyesek lesznek. Volt köztük olyan, aki a többiek előtt szégyellte, hogy nem érti a rendőri forgalomirányítást. Kértem maradjon itt velem és a folyosón – én a rendőr ő meg a járművezető - eljátszottuk a jelenetet. Azóta, - bevallása szerint – már családjának és környezetének is megtanította a rendőri forgalomirányítás szabályait.
Van ebben sikerben valami személyes varázs is – kíváncsiskodom?
- Nem hiszem. Igaz, negyvenkét éve vezetek autót, de most is készülök az órákra, igyekszem mindig friss példákkal jönni. Én természetesnek gondolom, hogy pl. az előzési tilalmakat, akár 250-szer is el kell mondani! Ha szükséges. Én minden foglalkozást elsőnek tekintek.

Ez tehát Simonné Marika debreceni KRESZ-oktató személyes varázsa.






«
Következő
Újabb bejegyzés
»
Előző
Régebbi bejegyzés

1 megjegyzés

okliehaddad írta...

Slot Review - DrmCD
The 문경 출장마사지 slots have a lot of 익산 출장샵 different features from the classics. They have a huge range of different 용인 출장마사지 ways of playing, and they 대구광역 출장샵 are 천안 출장샵 designed to keep you entertained. The